F1.sk – Newey : Nad restrikcemi lamentujeme

9. února 2012 v 12:50 | Klára |  RED BULL RACING
V pondělí 6. února 2012 jsme se dočkali představení nového monopostu týmu Red Bull Racing . Rakousko-britská stáj představila auto prostřednictvím své stránky a už na první pohled je vidět, že designér Adrian Newey opět vytáhl z rukávu něco zajímavého. I monopost RB8 má na svém nose schůdek, ale na rozdíl od ostatních týmů je otevřený.Dovnitř bude proudit vzduch, avšak v této chvíli můžeme jen spekulovat o tom, kam bude směřovat a jaké bude jeho funkce.

"Poslední roky byly skutečně dobré a úspěšné," uvedl Newey ."Byla to neuvěřitelná cesta, kterou jsme se dostali až sem. V případě nového auta jde o čtvrtou evoluci RB5, takže se chceme pokusit o to, abychom zůstali na nastoupené cestě.


Je to však těžký úkol, protože stanovením pozic výfuků jsme přišli o technologii, kterou jsme si dokázali v posledních letech vyvinout. Během zimy jsme proto museli pořádně popřemýšlet. Ať nás to nakonec ovlivní více než ostatních, je momentálně těžké vědět. Loňské auto RB7 jsme dizajnovali kolem pozice výfuků a snad jsme byli jediní, kdo to realizoval takto. Proto je možné, že jsme ztratili více než ostatní. To však ukáže až čas. Bude fajn moci trochu testovat a spatřit, jak to je. "

Brit, jehož tým prezentoval v pondělí jen dva obrázky nového auta, přiznal, že zákaz výfukových řešení byl poměrně frustrující. "Přišli jen restrikce, ale nedostáváme nové příležitosti. Prostě nám jen zavírají dveře. Změny pravidel si užívám, nad restrikcemi jen lamentuji," reagoval designérský génius. "Auto RB7 bylo designované kolem výfuků a protože jsme byli informováni o změně výfukové pozice, museli jsme udělat krok zpět a podívat se na to, jak jsme ho vyvíjeli v posledním roce nebo dvou s výfuky po stranách. Jednou z klíčových věcí byla jízdní výška zadní části. Dosavadní výfukové řešení nám umožnilo mít vzadu výše auto, ale teď bylo podstatně těžší udržet takovou výšku a museli jsme se vrátit níže k zemi. Auto jsme potřebovali nově vyvinout kolem nižší jízdní výšky. "

Další významnou změnou je výška nosní části monopostu. "Na formu šasi to nemělo velký vliv, zachovali jsme si víceméně stejnou formu. Současně jsme ale museli snížit přední část nosu a podobně jako mnoho ostatních týmů, i nás to vedlo k řekněme to ošklivě vypadajícímu nosu. Pokoušeli jsme se co nejlépe to vystylizovať, ale pokud by nepřišli takové změny pravidel, takto bychom své auto nestavěli, "konstatoval Adrian Newey . "Osobně mě fascinují hlavně technické výzvy. Postupuje velmi vysokou rychlostí a prověřování jsme každé dva týdny. Pokud se daří, je to skvělé - pokud ne, tak to bolí. Alespoň však vždy víme jak na tom jsme a velmi rychle vidíme produkt naší práce. Kooperaci se svými kolegy a inženýry v Milton Keynes si užívám, stejně i s jezdci na trati. Tato práce má mnoho proměnných. Vždy dostaneme okamžitou zpětnou vazbu a právě to mě na ní skutečně nejvíce motivuje. "

O jezdecké složení se postará dvojice Sebastian Vettel - Mark Webber, od které si Newey slibuje hodně: "Máme skvělé jezdecké obsazení. Sebastian je již dvojnásobným mistrem světa a v průběhu minulého roku pořádně vyzrál. Už sezóna 2010 byla v jeho podání skvělá, ukázal obrovský talent a nakonec se zaslouženě těšil z mistrovského titulu. Byl to trnitý rok, byl ještě velmi mladý, ale ukázal obrovskou odhodlanost a schopnost poučit se z vlastních chyb. Podobně jako každý, i on udělal své chyby, ale nikdy je nezopakoval dvakrát. V minulém roku už neudělal žádné chyby; když potřeboval byl agresivní a když měl být trpělivý, tak takový byl. Ukázal neuvěřitelnou vyzrálost a neexistuje důvod, proč by to nemělo pokračovat. Mark to měl v loňském roce kostrbatejší. Sezóna 2010 byla z jeho pohledu velmi dobrá a v mnoha směrech měl smůlu, že nezískal titul. V roce 2011 se zpočátku trochu trápil s chápáním pneumatik Pirelli a chvíli trvalo, než si zvykl. "

"Lidé se nás často ještě před první jízdou auta ptají, jaké jsou očekávání pro nový rok. Moje odpověď je vždy stejná: nemám absolutně ani šajn. Víme co potřebujeme přes zimu odvést a víme, jak potřebujeme vyvíjet auto, ale absolutně netušíme, co dělali ostatní. Při změnách pravidel a při restrikcích je to docela jiná hra oproti konci minulého roku. Zlepšili jsme se tak jako ostatní, nebo více, méně? To nemůžeme vědět. I ze samotných předsezónních testů je velmi těžké něco vyčíst. Pokud budeme beznadějně slabí, tak to asi zpozorujeme, ale pokud budou dva či tři týmy podobné, tak těžko říct, kdo z nich je nejrychlejší. Až do kvalifikace v Melbourne se to nedozvíme, "dodal Adrian Newey .
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama