Vettel navštívil New Jersey s Infiniti

18. června 2012 v 13:30 | Klára | zdroj : f1.sk |  NOVINKY
Sebastian Vettel navštívil New Jersey a na vlastní oči se podíval na okruh, na kterém se v příštím roce uskuteční akce formule 1. Měl možnost poznat ho v silničním autě a jeho první dojmy byly pozitivní. "Toto místo je výjimečné," řekl Vettel . "Stačí se jen poohlédnout; něco takového neexistuje nikde jinde na světě. Takové Monako je pro nás výjimečné s obrovskou historií a i toto budou skvělé závody. Budou patřit mezi ty, které chce vyhrát každý jezdec."

Trať se nachází v zastavěné zóně, ale Němci připomíná klasické trati. "Když jsem viděl kopec se zákrutem, připomnělo mi to Spa. Zde je však méně stromů, ale zato více domů," zasmál se mistr světa F1 z posledních dvou let. "V mnoha směrech mi to připomíná i Kanadu, stejně je to městský okruh. Montreal je pro mnoho rovinek velmi rychlý a zde to vypadá být podobné. Monako je úzké a pomalé, v tomto směru je tato trať spíše jako Montreal. Velký rozdíl oproti Kanadě je ale v tom, že zde se jezdí do kopce i z kopce, zatímco Montreal je celkem plochý. "

Celkové převýšení nového okruhu ve Weehawkene bude představovat až téměř 60 metrů, což je dost. "Měla by to být fakt dobrá trať. Když to bude hotové, tak to bude vypadat určitě úplně jinak než dnes, ale tyto výškové rozdíly se postarají o pořádnou zábavu. Městské okruhy jsou vždy výjimečné, velmi technické, mají hodně nerovností. I když ji přeasfaltují, tak nerovnosti zůstanou. Jsou součástí okruhu a dají mu vlastní duši. A pro nás jsou dobré například z hlediska orientace, "konstatuje Vettel .

Městské tratě jsou tradičně známé tím, že se na nich předbíhá jen velmi těžko. Z pohledu Vettela to ale není negativum. "Formule 1 se v tomto směru liší od NASCAR nebo Indycars. Nejezděte na oválech, kde je předjíždění jednodušší. V F1 to nikdy nebylo jednoduché a navždy by to mělo zůstat těžkou výzvou. Dá se tak ale udělat všude. V Monaku je to těžké, ale ne nemožné, "tvrdí 24-letý Němec, podle kterého s tím v New Jersey nebudou až takové problémy:" Budeme jezdit ve vysokých rychlostech, po kterých budou následovat pomalé zatáčky s tvrdým brzděním. "

"Některé části okruhu budou ještě rozšířeny a trať tak bude stejně široká jako ostatní okruhy F1, bude podstatně širší než Monako," uvedl organizátor akce Leo Hinder , na jehož opět navázal Sebastian Vettel : "Musíme si počkat na finální verzi. Na to, aby jsme ji nainstalovali do simulátoru, potřebujeme přesné měření. Mezitím nemá význam zkoušet ji na simulátoru, protože bychom si zvykli na trať, která je zcela jiná než realita. Závody se uskuteční přesně za rok, na simulátoru ji budeme mít poprvé až několik měsíců předtím . Díky tomu pak auto nastavíme. Dnes to funguje takto. Vstoupil první dojem o tom, jaký má trať rytmus. "

Formule 1 se do USA vrátí už v tomto roce, jezdit se bude v Austinu. "Pro nás je velmi důležité mít závody ve státech, i když zde formule 1 nezanechala možná nejlepší dojem," narážel Vettel na Indianapolis 2005 a na Pneumatikové fiasko. O dva roky později na stejné trati debutoval. "Pro mě to byl fantastický víkend. První závody a hned jsem obsadil osmé místo."
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama